dinsdag 9 juni 2009

Week 24 2009

Maandag 8 juni
Tradiotionele rustdag en trouwens ook geen puf na een hele dag les.

Dinsdag 9 juni
Vandaag een stagedag op mijn werk. Ééntje die helemaal in de soep liep omdat ik aan mijn verslag wilde werken maar het kwam er helemaal niet van door allerlei oorzaken. Tijdens de zwemtraining van de kids een pittige looptraining afgewerkt. Ik had vooraf eigenlijk helemaal geen zin en was weer eens helemaal total loss. Toch moed verzameld en gaan trainen. Tijdens de training kwam het programma van de zwemtraining van zaterdag weer helder voor de geest. Ik wist toch niet meer wat we nu precies hadden gedaan en in ene kwam het weer terug. Waar een looptraining niet goed voor is.

Woensdag 10 juni
Vandaag thuis gestudeerd, eigenlijk veel gelezen. Ik was helemaal stuk 's middags om 16.oo uur en eigenlijk weer net zo erg als de laatste keren. Ik heb dan zelfs geen zin meer om te trainen maar ik ben toch gegaan. Daar had ik geen spijt van want ik heb lekker pittig getraind. Op weg terug naar huis was ik helemaal stuk maar tevreden en geestelijk fris.

Donderdag 11 juni
Ik voelde me vandaag sinds een aantal weken eindelijk weer eens goed en niet zo vreselijk moe.
Toch had ik besloten om niet te gaan trainen, ik wilde namelijk eerst gaan fietsen. Eventueel morgenvroeg een looptraining maar dat weet ik nog niet zeker. Zaterdag heb ik een wedstrijd in Huizen en daar heb ik de laatste twee jaren ook deel aan genomen. Ik wil dus niet teveel meer doen voor zaterdag.

Vrijdag 12 juni
Veiligheidshalve besloten om geen risico's te nemen een dag voor de wedstrijd. Dus geen trainingen meer gedaan. 's Avonds mijn tas ingepakt voor de volgende dag.

Zaterdag 13 juni
's Morgens met de kids naar hun zwemtraining. Maar een beetje rondgehangen want ik ga later op de dag naar Huizen om deel te nemen aan de NK Masters OD tijdens de Oostermeent triathlon. In de vroege ochtend bedenk ik me dat ik mijn zwembril heb vergeten in te pakken. Thuis aangekomen snel nog mijn zwembril in de tas gegooid. Na het onbijt mijn fiets in de auto neergelegd, tas en bidons mee en op naar Huizen. Ik ben redelijk relaxt want ik heb zoiets van, ik ga mijn prestatie van vorig jaar toch niet evenaren. Een half uur voor de start constateer ik dat ik mijn fietsschoenen vergeten ben. Gelukkig is mijn partner mee en die gaat snel terug naar huis. Ik start met het zwemmen in de wetenschap dat dit de eerste keer is in het buitenwater dit jaar. Het zwemmen gaat goed en ik kom met een veel betere tijd uit het water dan vorig jaar. Alleen de wissel kost mij weer veel te veel tijd en daardoor verlies ik weer tijd. De genoteerde tijd inclusief wissel is dan ook maar 26 minuten en 20 seconden. Het fietsen gaat lekker en op de Gooimeerdijk besluit ik al om het buitenblad voor te pakken want dat gaat gewoonweg beter. Ook hier constateer ik weer dat ik iets vergeten ben, namelijk mijn kilometerteller. Ik kan dan ook geen snelheid houden en haal om de haverklap dezelfde fietser in. Deze uit zijn ergernis door te roepen, hou toch eens snelheid. Met een goede fietstijd kom ik aan in het atletiekstadion in Huizen. De wissel gaat hier redelijk snel en als tijd voor het fietsen staat genoteerd 1 uur 11 minuten en 32 seconden. Het lopen gaat uiteindelijk in 42 minuten en 40 seconden. In het eerste rondje loop ik met een gemiddelde hartslag van 157 en merk dat ik moeilijk op adem kom. In de tweede ronde kan ik versnellen en zie dat mijn hartslag oploopt naar 160 slagen. Ik weet het door te trekken tot aan de finish. Met een tevreden gevoel ga ik over de finishstreep met een eindtijd van 2 uur 20 minuten en 32 seconden. Ik wordt in het overall klassement slechts 98e en toch ben ik tevreden want ik ben ruim twee minuten sneller dan vorig jaar. Dit terwijl de trainingen dit seizoen erg slecht verlopen.

Fietstraining
Geen

Looptraining
1e training
10' inlopen
10 x 1' op dt3 tegen helling op, r = 30"
3 x 2'15" op dt3 tegen helling op, r = 45"
1 x 4' dt3 tegen helling op
10' uitlopen

Zwemtraining
1e training
450 meter inzwemmen
4 x 100 meter steigerung, r = 20"
10 x 50 snel, r = 30"
3 x 200 meter op 90% kilometertijd, r = 20"
50 meter schoolslag
300 meter op 80% kilometertijd
2 x (100 meter armen en 50 meter benen)
150 meter uitzwemmen
totaal gezwommen 2.750 meter

Geen opmerkingen: