maandag 28 januari 2008

Week 4

Deze week begon waar de vorige week mee geëindigd was, namelijk met regen. Je wordt er niet vrolijk van als je die regen tegen de ramen ziet en hoort kletteren.

Afgelopen weekend heb ik me ingeschreven voor het Almeers Triathlon Circuit.
Het programma is ingekort ten opzichte van vorig jaar maar echter wel uitdagender. Er is dit seizoen de mogelijkheid om een kwart triathlon te doen in het Circuit en de tijdrit is bijna 40 kilometer fietsen. Nee, een ambitieus Circuit dit jaar. De kosten van het hele Circuit zijn ook alle sinds acceptabel, namelijk slechts € 25 voor 5 wedstrijden. Kijkende naar de deelnemers, denk ik te mogen concluderen dat het er meer zijn dan vorig jaar. Ik denk nu al te weten dat ik niet in de top tien zal eindigen. Maar we gaan het zien want komende zondag begint het Circuit met de TVA Ten Miles.

De eerste fietstraining van deze week viel in het water. Ik had geen reservebandjes meer en ben toch gaan fietsen. Binnen 5 kilometer had ik al een lekke band en dus einde training. De fietspaden in Almere zijn zo slecht en vol met vuil (steentjes, glas en andere rotzooi). Ook tijdens de tweede poging om een fietstraining te volbrengen had ik de te worden getroffen door een lekke band. Ik kan volgende week in ieder geval weer extra reserve binnenbandjes gaan halen. Deze week is echt rampzalig want ik heb nog nooit in één week tijd twee keer een lekke band gehad. Ik ga Almere echt mijden en zal er alleen nog fietsen om van en naar huis te komen. Jammer maar ik zal ook het triathlonparcours links laten liggen.

Ook één zwemtraining heb ik moeten cancellen want ik kreeg deze week in ene last van de aanhechtingen aan mijn rechterschouder. Ineens was de pijn er en zo hevig dat ik mijn op arm niet meer zonder extreme pijn kon opbeuren. Onduidelijk waarom ik in ene deze blessure kreeg. Al met al heeft het bijna een week geduurd voordat de hevige pijn over was.

De looptrainingen heb ik wel allemaal volbracht en die gingen allemaal redelijk goed alhoewel ik niet het idee heb dat ik in supervorm ben. Ik ben dan ook benieuwd welke tijd ik zal gaan lopen op de Ten Miles.

Vooraf had ik ingezet op een tijd van rond de 1:15 uur. Of dat reëel was kon ik niet helemaal goed inschatten omdat ik over mijn vorm wisselende gevoelens heb. De Ten Miles ging verrassend goed en ik liep uiteindelijk een (netto) tijd van 1:15:52. Ik kon vanaf het begin in een redelijk hoog tempo van start en kon dat volhouden tot ongeveer 14 kilometer. Op het laatste stukje van de dijk moest ik passen zo vol tegen de wind in en moest het groepje waarin ik op dat moment liep, loslaten. Dan zie je toch weer dat je net kracht tekort komt. Al met al ben ik toch tevreden met de openingswedstrijd en zie nog perspectief voor verbetering.

Eindelijk heb ik een besluit genomen over de trainingsschema’s. Ik ga iemand benaderen en de vraag aan hem voorleggen of hij mij wil bijstaan middels zijn schema’s. Met de achterliggende gedachte van het willen verbeteren van mijn marathontijd, heb ik al iemand in gedachten. En nu maar hopen dat hij mij kan helpen. Met name in de periode van de oplevering van ons nieuwe huis en de verhuizing kan ik niet trainen en moet ik dus gaan inhalen. Ik ben benieuwd.

Fietstraining
1 x 1 ½ uur training

Zwemtraining
1 zwemtraining;
Inzwemmen 7x 100 meter waarbij 50 meter hele slag, 25 benen en 25 armen.
Vervolgens, 7 x 50 meter waarvan 25 meter bijleggen en 25 meter slepen.
Aansluitend, 7 x 50 meter, waarvan 25 meter steigerung en 25 meter slepen.
Afsluitend, 125 meter op 80%, 2 x100 meter op 90%, 3 x 75 meter op 100%, 4 x 50 meter op 110% en tenslotte 5 x25 meter op 120%.

Looptraining
1 x 2 uur duurtraining.
1 x 1 ¼ uur duurtraining.
1 x 1 uur duurtraining

1 opmerking:

Toppertje zei

He Robert

Alles goed MM?
Ik heb je side weer eens gelezen en je bent zeer goed op weg.Ik moet weer moed verzamelen om de loopschoenen aan te trekken. Ik heb een andere plek binnen het bedrijf gekregen wat de nodige moeite heeft gekost om weer zover te zijn waar ik was. Indien ik weer het oude ritme te pakken heb moeten we zeker weer eens samen erop uit gewoon even oude tijden ophalen. Succes met je training voor de triathlon en zal zeker een kijkje nemen bij de wedstrijd. Eveneens succes met je "nieuwe" woning. Ik kom graag een kijkje nemen als alles klaar is en op jullie huis in te drinken. Maar dan wel met "MATE"

Veel sportieve groeten van "Toppertje"